Forums

Edmond Témoin - Filae.com
Fabien.N138
Edmond Témoin
Envoyé le: vendredi 20 juillet 2012 19:49

Bonjour,

Je cherche toutes infos (ou la marche à suivre pour en obtenir) concernant Edmond Témoin qui est arrivé à New York en juin 1907 et devant se rendre à Salt Lake City. Je connais la date de son arrivée à New York ainsi que le bateau par lequel il est arrivé.

Merci de votre aide,
Lucie.S44
Edmond Témoin
Envoyé le: samedi 21 juillet 2012 16:20

Bonjour Fabien:

Voir le site de Ellis Island:
(copiez/collez)

http://www.ellisisland.org/search/passRecord.asp?
FNM=EDMOND&LNM=TEMOIN&PLNM=TEMOIN&CGD=M&first_kind=1&last_kind=0&TOWN=null&SHIP=null&RF=1&pID=101999010229&MID=00794004620053266272&

Cordialement,

Lucie
"fabien.M"
Edmond Témoin
Envoyé le: samedi 21 juillet 2012 17:04

site mormons

The original image is viewable at ellisisland.org

At ellisisland.org you can view, print, and save the original image.
(fees may apply) Visit Partner Site
Search collection
About this collection
Given Name: Edmond
Surname: Temoin
Last Place of Residence: Paris
Date of Arrival: 13 Jun 1907
Age at Arrival: 46y
Ethnicity: France, French
Port of Departure: Boulogne
Port of Arrival: New York
Marital Status: M
US Citizen:
Ship of Travel: President Lincoln

Odile.P41
Edmond Témoin
Envoyé le: samedi 21 juillet 2012 17:07

Les francais arrivant a New York, vont vers le Canada, a cause de la langue.
J'ai trouve sur ancestry.com un
Edmond Jean Temoin, decede 16 mai 1967 a Vancouver, British Columbia, a l'age de 76 ans. Je sais que sa date de naissance est erronee, mais il est tres possible qu'il y ait eu erreur de transcription, ou autre .
Bonne recherche
Odile
Fabien.N138
Edmond Témoin
Envoyé le: dimanche 22 juillet 2012 10:36

Bonjour,

Merci pour votre aide. Pour Ellis Island j'ai déjà et Edmond Jean était le fils de Edmond et lui est parti pour le Canada mais côté anglophone(naturalisé en 1920). Par-contre je ne trouve nulle trace de la femme d'Edmond: Françoise Jeanne Fléty, a-t-elle émigré elle aussi?

Salutations,
Lucie.S44
Edmond Témoin
Envoyé le: dimanche 22 juillet 2012 19:28

Bonjour Fabien:

Re: TEMOIN et FLETY

Sont-ils ceux que vous cherchez?

Copiez/collez ces sites:

https://www.familysearch.org/search/records/index#count=20&query=%2Bgivenname%3AEDMOND~%20%2Bsurname%3ATEMOIN~&collection_id=1782519

http://search.ancestry.com/iexec?htx=View&r=an&dbid=1353&iid=31067_06T007-00190&fn=Edmond&ln=T%c3%a9moin&st=r&ssrc=&pid=2703082

http://search.ancestry.com/iexec?htx=View&r=an&dbid=1353&iid=31067_06F016-01087&fn=Fran%c3%a7oise+Jeanne&ln=Flety&st=r&ssrc=&pid=1665843

Ce Edmond TEMOIN est dit etre de Lescherolles, Seine-et-Marne (77), dpt Isle de France.

http://tinyurl.com/cu3tcya

Cordialement,

Lucie

Cordialement,

Lucie
Fabien.N138
Edmond Témoin
Envoyé le: lundi 23 juillet 2012 16:05

Bonjour,

Désolé mais je ne suis pas inscrit sur *** et je ne peux lire les 2eme et 3eme liens(peut-être pouvez-vous m'envoyer une capture d'écran?). C'est bien celui du 1er lien. Sur le document de Ellis Island il est noté qu'il est déja passé 2 fois aux USA en 1893 et 1903 mais je n'arrive pas à déchiffrer la raison. Il semble qu'il ait fait deux fois le voyage puisqu'il se marie à Françoise Jeanne Fléty en 1900 à Paris et son fils nait à Paris en 1890. Ces voyages aux USA sont étonnant pour un simple chapelier. Son fils émigrera pas la suite vers 1914, sur son acte de naisance il est indiqué en mrge "recherché par la Gie".....

Merci de votre aide, si je peux renvoyer l'ascenceur sur les environs d'Amiens....
Lucie.S44
Edmond Témoin
Envoyé le: lundi 23 juillet 2012 20:05

Bonjour Fabien.N138:

Lu sur "Publications des bans de mariage de Paris et Ancienne Seine, 1860 a 1902"

22 Juillet 1900
TEMOIN, Edmond
7 R. Roger Collard
Fils de Louis Eugene et Stephanie Celestine LELONG

et

FLETY, Francoise Jeanne
1 R. Laplace (?)
fille de Rene et Marie CARN(OIT)?

Difficile de tout dechiffrer dans le Manifest mais voici ce que je lis:

Edmond TEMOIN, 46 ans en 1907, arrive a New York le 14 Juin 1907 sur le navire SS President Lincoln en provenance de Boulogne. Profession “Hatter” que je traduis a “Chapelier”. Sa destination finale est Salt Lake City, Utah - Raison? Je lis “to train” = “entrainement” MAIS je ne suis pas sure.

Cordialement,

Lucie
Fabien.N138
Edmond Témoin
Envoyé le: lundi 23 juillet 2012 20:17

Bonsoir,

Merci pour ces infos. Le mariage a eu lieu à Paris le 9 aout 1900. Leur fils a été naturalisé canadien en Novembre 1920. Je suis en contact occasionnel avec les descendants et effectivement ils m'avaient parlé de Françoise Fléty à Saltlake city, donc elle a surement, elle aussi, émigré. Mais quand?????

Cordialement,
Russell.M
Edmond Témoin
Envoyé le: samedi 8 septembre 2012 23:36

Hello, Sorry to intrude on your conversation, but I recognized the names in your emails and thought perhaps I could provide some information. I'm afraid the French I learned in high school has been long been forgotten due to lack of use. My name is Russell Miller I live in Idaho Falls, Idaho, USA and Edmond Jean Temoin was my grandfather.

Edmond V. Temoin did go to Salt Lake City as the Ellis Island data base indicates. The reason was to visit his son Edmond Jean Temoin who was going to to school at All Hallows College in Salt Lake City which was associated with the Catholic Diocese in Salt Lake City. I believe Francoice Flety was living there at the time to. I've been trying to confirm that.

Francoice's immigration date is difficult to locate. I tried many name options in the Ellis Island database. At the turn of the century they weren't necessarily very accurate in using the correct names. I did find the following entry:

Eugenie Flety (26 years old) from France. Came over on the La Gascogne. Point of departure Havre, France. Second class Passenger manifest line 55. occupation servant to Marie (Faiore). Destination Denver, Colorado.

The Ellis Island database indicated a date of October 31, 1892. The age of this woman seems to match up with what I new about Francoice. Also Eugenie seem like a Americanized translation of Jeanne. However, I am not absolutely sure. I will say I have found references to a Eugenie Temoin crossing the US-Canada boarder several times, but I'm not sure it that is the same person either. So I am still looking.

The British Colombia Archives have some information on Francoice with a death date of March 8 1840. The archives are available on line here is the actual archive source.

www.bcarchives.gov.bc.ca, B>C Archives Microfilm number: B13167, GSU Micro Number 1953627.

Edmond V. Temoin did go back to France. My brother has a letter from Edmond V. Temion's brother to Edmond Jean Temoin that indicates he was fighting the Germans in France in World War I. I did find references to an Edmond Temoin on a French World War 1 monument for the soldiers who died during the war. It was relatively close to what I thing is his home town.

Edmond we may be related my brothers name is Edmond too. My mother was Pearl Lillian Miller. She of course was Edmond Jean Millers only daughter.

I do not normally use Orange as a reference source I just registered to get this note to you so I am going to include my email it you would like to respond to me. I do have some other limited information.

Thanks, good luck in your genealogical searches!

Russell Miller
rjmiller42@aol.com
Russell.M
Edmond Témoin
Envoyé le: samedi 8 septembre 2012 23:40

Sorry too many names, I meant to say,

Edmond we may be related my brothers name is Edmond too. My mother was Pearl Lillian Temoin. She of course was Edmond Jean Temoin's only daughter.
Répondre |  | 

Aller au forum